Zonnetrein

Zonnetrein: Bewoners van Sonnehaert worden opgehaald

De naam zegt het al: Zonnetrein, een trein die aangedreven wordt door zonneenergie, zeer milieu vriendelijk, en geruisloos.

De Trein is een initiatief van ondernemers uit de Lange- en Stikke Hezelstraat en stichting Oude Stad. Met steun van de gemeente Nijmegen en het Ondernemersfonds is deze trein aangeschaft. De Trein pendelt van parkeerplaats oude stad door de Lange Hezelstraat naar verschillende straten in het centrum van Nijmegen.
De trein kan ook ingezet worden voor andere doeleinden, zoals vervoer van groepen en verenigingen.

In mei 2010 heeft stichting Benedenstad Nijmegen afspraken gemaakt met de coordinator van de zonnetrein, de heer Erik Hendriks, om diverse bewoners van woonzorgcentra en dagopvang locaties een leuke rit aan te bieden.

Dit is een geslaagde actie gebleken, vanaf 25 mei 2010 waarbij bewoners van de Sonnehaert een aantal ritten hebben kunnen maken zijn vervolgens bewoners van de Orangerie, diverse dagopvang locaties en de Piushove aan de beurt geweest voor een rit.
Mensen van het Gilde hebben tijdens deze ritten van alles en nog wat verteld over de historische plekken die aangedaan zijn tijdens de rit.

Met sponsoring van diverse horecabedrijven het het steunfonds voor Buurt en Klubhuiswerk Nijmegen, hebben wij de gebruikers van de trein ook nog een consumptie kunnen aanbieden met wat lekkers erbij.