Orangerie

Woonzorgcentrum de Orangerie.

In september 2010 zijn wij in contact gekomen met medewerkers van de Orangerie. Dit contact is tot stand gekomen omdat zij hadden gehoord over de ritjes met de zonnetrein. In september hebben wij een aantal ritten gemaakt met de bewoners van de Orangerie. Ook deze mensen hebben wij beter leren kennen en hebben wij ook diverse malen het woonzorgcenrum bezocht. Ook hier bleken nogal wat wensen te liggen. Eigenlijk ontbrak het in de Orangerie aan dezelfde middelen als in Sonnehaert. Wij hebben het mogelijk kunnen maken dat in de recreatie ruimte een LCD  TV ( 107 cm) op een trolley kon worden geleverd. Op de 2 gereatrische afdelingen hebben wij 2 LCD TV kunnen laten plaatsen, zodat ook hier alle bewoners tegelijk kunnen genieten van een uitzending. Verder hebben wij ook hier nog een muzikale bijdrage kunnen leveren in de vorm van een karaoke set en een DVD/CD speler. Ook deze voorzieningen zijn met open armen ontvangen en de bewoners genieten er elke dag volop van.

Dit alles is mede mogelijk gemaakt door financiele steun van Stichting Vierkerkenhuis, waavoor onze hartelijke dank!

Bewoners van de Gereatrische afdeling, welke gesloten is, zijn grotendeels van de dag in een gezamelijke woonkamer. De grootbeeld TV is duidelijk een grote aanwinst. Er zijn ook een aantal bewoners van deze afdeling, die bedlegerig zijn  en niet meer in staat om in een woonkamer te verblijven, zij zijn dus op hun slaapkamer aangewezen. Om ook deze bewoners wat extra levensvreugde te bezorgen hebben wij er voor kunnen zorgen dat er een “snoezelkar”werd aangeschaft. De snoezelkar is een mobiele kast waarin zich allerlei snoezelmaterialen bevinden, lichtjes, geluid, geurtjes etc. De gebruikers van deze snoezelmaterialen worden hierdoor rustig en je ziet ze genieten. Het grote voordeel van de mobiliteit van deze kast is dat iedereen er op de afdeling gebruik kan maken. Ook familieleden worden betrokken bij het gebruik van deze materialen.

De aanschaf van deze snoezelkar is mede mogelijk gemaakt door finaciele steun van stichting Brentano i.s.m. stichting het R.C. Maagdenhuis, waarvoor onze hartelijke dank.