NL Doet

In maart 2011 heeft stichting Benedenstad Nijmegen voor de eerste keer mee gedaan met de grootste vrijwilligersactie van Nederland: NL Doet.

Samen met vrijwilligers van Rabobank Regio Nijmegen ( 12 personen) hebben wij een aantal klussen in woonzorgcentrum de Orangerie aangepakt. De entree hal hebben wij voorzien van een nieuwe verflaag, we hebben een vitrinekast geplaatst waar de handwerkartikelen van de activiteitengroep tentoongesteld kan worden. De vroegere portiersloge hebben wij weggebroken, een nieuwe wand geplaatst en geverft waardoor de entree een stuk lichter en ruimer  is geworden.

Op de 2 gereatrische afdelingen hebben we muurschilderingen aangebracht, dit onder kritisch waakzame ogen van de bewoners! Er werden zelfs verzoekjes ingedient om bepaalde tekeningen aan te brengen, zoals vlinders, bloemen etc. Erge leuke reacties!

De samenwerking met de vrijwilligers van de Rabobank was fantastisch. Na afloop was er voor iedereen: bewoners, vrijwilligers en personeel friet en snacks naar keuze vanuit een heuze friteskraam die bij de voordeur geplaatst was.

Het was een leuke klus met hele spontane medewerkers en vooral tevreden bewoners!