Hortus Arcadie

Met de Zonnetrein naar de Hortus Arcadië.

Stichting Benedenstad Nijmegen verzorgt uitjes voor bewoners van woonzorgcentra en dagopvanglocaties in Nijmegen.

Dinsdag, 13 augustus zijn de bewoners van huize Rosa een middagje naar de Hortus geweest.

Door middel van fondsenwerving is het mogelijk deze uitjes tegen een zeer kleine eigen bijdrage te laten plaatsvinden. Op dit moment zijn er echter geen financiële middelen om dergelijke uitjes te kunnen aanbieden. Toch willen wij uitstapjes blijven aanbieden en begeleiden. Dit is mogelijk tegen kostprijs. In de maanden augustus en september organiseren wij diverse middagen naar de Hortus Arcadië.

Hortus Arcadië bestaat uit twee zeer verschillende tuinen. De Botanische tuin is onderdeel van het monumentale park Brakkestein, en tevens één van de meest indrukwekkende en sfeervolle tuinen van Gelderland.

Geen hectiek, geen drukte, in deze tuin kun je op je gemak mijmeren en al wandelend genieten van de zeer rijke flora en fauna. De tuin kent een unieke diversiteit met meer dan 800 plantensoorten, waaronder vele tientallen beschermde soorten.

Els Stouthamer organiseert, in samenwerking met Erik Hendriks van de zonnetrein, voor groepen vanaf 20 personen een middag arrangement.

Programma:

13.00 uur vertrek met de zonnetrein vanaf het verzamelpunt

13.30 uur aankomst bij de Hortus Arcadië en ontvangst met een kopje koffie of thee

14.00 uur rondleiding door de tuinen o.l.v. een gids

15.30 uur einde rondleiding en gebruik van 1 consumptie naar keuze

16.00 uur wandeling op eigen gelegenheid

16.30 uur terug met de zonnetrein naar het verzamelpunt.

Kosten per persoon € 15,00

Minimaal 20 personen

Maximaal 27 personen

Data: diverse dagen in augustus en september ( maandag t/m donderdag)