Museumpark Orientalis

Donderdag 22 augustus zijn we met 25 bewoners en begeleiders van de Orangerie naar museum park Orientalis geweest. De zonnetrein heeft de bewoners om 10.00 uur opgehaald, vervolgens een ritje naar het park. Daar aangekomen hebben we op het terras van de Taveerne genoten van een lekker kopje koffie met een stukje Hemelse koek. Aansluitend zijn we met de terreinwagen van het park een stukje door het park gereden, de rolstoelen met de begeleiders te voet, en hebben een korte stop gemaakt bij de plaats Judah waar de gids een uitleg gaf.

Hier heeft de gids een uitleg gegeven over de  plaats Judah en de Historie.

Vervolgens zijn we met de terreinwagen verder gegaan richting de Romeinse herberg. In de sfeervolle herberg hebben we kunnen genieten van een Romeinse lunch.

Rond 14.00 uur was de lunch ten einde en was er gelegenheid het Oosters straatje te bekijken. Ook hier vertelde de gids nog allerlei wetenswaardigheden.

Rond de klok van 15.00 uur vertrokken we richting de uitgang, waar we voor vertrek nog een verfrissing genoten op het terras van de Taveerne.

Om 16.00 uur vertokken we, moe maar voldaan,  weer richting de Orangerie.

Dit project is mede mogelijk gemaakt door stichting steunfonds voor het buurt- en klubhuiswerk in Nijmegen, waarvoor onze dank!