Museumpark Orientalis

1, 2 en 3 oktober hebben wij weer een bezoek kunnen brengen aan museum park Orientalis, dit keer hadden de bewoners van Griffioen, en cliënten van dagopvang Taxus en Cypres het genoegen hier gebruik van te kunnen maken.

Om 10.00 uur werden de mensen opgehaald, vervolgens met de zonnetrein naar het Museumpark. In de Taveerne werden wij hartelijk ontvangen met een kopje koffie en een stukje hemelse koek. De gids van het museum was inmiddels al aanwezig en vertelde al iets over de geschiedenis van het Park. Met de zonnetrein vertrokken we richting het Dorpje Judah, waar weer een stukje geschiedenis werd verteld en waar we in de gelegenheid werden gesteld het huisje van Maria te bezichtigen.

Na deze stop vertrokken we richting het Romeinse dorp, waar ook de Romeinse herberg staat. Hier werden we wederom gastvrij onthaald en konden we genieten van een overheerlijke lunch.

Na de lunch was er nog gelegenheid om door het Romeinse straatje te wandelen, wat huisjes te bezichtigen en het souvenirwinkeltje te bezoeken. Inmiddels stond de zonnetrein weer voor ons klaar om terug te keren naar de Taveerne waar nog een glaasje fris werd geschonken.

Rond de klok van 16.00 uur vetrokken we weer naar de locatie. De deelnemers hebben een fantastische leuke dag gehad en volop genoten. Met dank aan de stichting Brentano ( de gezamenlijke giften commissie van stichting het RC Maagdenhuis, stichting Brentano en Steun des Ouderdoms).